Op jouw manier leren.

Wie ben ik?


Waarom ben ik mijn praktijk gestart?
Na een paar jaar als onderwijsassistent gewerkt te hebben op reguliere scholen, maar ook in het speciaal onderwijs, merkte ik dat mijn vlammetje meer en meer doofde. Ik werkte met de ‘zorg’leerlingen maar ik kon voor mijn gevoel er niet uithalen wat er in zit.
Leerlingen die vastlopen omdat ze niet goed weten hoe ze het beste kunnen leren voor toetsen, daar gaat mijn hart naar uit.

Ik weet nog dat ik het vroeger ook lastig vond, hoe moet ik toch leren voor een test over losse woordjes, biologie, aardrijkskunde. Nog steeds denk ik wel eens hoe deed ik het toch.
Toen ik de training Ik leer leren volgde om zelf trainer te worden, kwam ik erachter dat de manier waarop ik het vroeger leerde helemaal niet bij mij paste.
Als ik het mijn opleidingen over zou mogen doen deed ik het op ‘mijn manier’ en niet wat iedereen adviseerde. Dan had ik meer plezier gehad en had ik meer tijd gehad voor de leuke dingen, zoals shoppen, lezen, muziek luisteren of sporten.

Mijn missie
Is leerlingen handvatten te geven op welke manier zij het beste leren, hoe ze hun ‘negatieve’ gedachten kunnen omzetten naar ‘positieve’ gedachten en hoe zij toetsen kunnen plannen en zich dan ook aan die planning houden, daar krijg ik energie van.
Dan voelt het niet als werk.

Mijn ‘negatieve’ gedachten
Toen ik besloot om te starten, dacht ik: ’Ik kan het niet’. Waarom zou iemand voor mij kiezen? Het liefst zou ik mij weer uitschrijven. Tijdens het volgen van workshops over hoe je een praktijk op gaat zetten, dacht ik vaak zie je wel ik kan het niet. Om mijn bedrijf te starten moet ik zoveel klanten per jaar helpen dat lukt me nooit.
Ik vond het zo eng, dat ik er slapeloze nachten van heb gehad. Maar ondanks die slapeloze nachten heb ik toch besloten er voor te gaan. Want de energie die het geeft als je weer iemand op weg geholpen hebt, dat is waar het om gaat.

Herken je dit? Neem dan contact met mij op.

Mail me


Op jouw manier!